Skoči na glavno vsebino

TEDEN OTROKA – ZAKAJI IN ZATOJI RADOVEDNOSTI (2. 10. 2023 – 6. 10. 2023)

»Zakaji« in »Zatoji« radovednosti so bili v tednu otroka jesensko obarvani.

Vsak dan smo z različnimi dejavnostmi poiskali odgovore na naslednja vprašanja »Zakaj potrebujemo drevesa?«, »Kaj se zgodi, če glasno ali tiho zapojemo mi?«, »Kakšni so zvoki jeseni?«, »Kdo obarva liste nam jeseni?«, »Kdo nam bučo bo razbil?«.

Med drugim smo dneve otrokom popestrili z izleti v gozd, glasbenim dopoldnevom – v času katerega smo spoznavali in preizkušali ritmične in melodične instrumente, ogledali smo si predstavi »Čarobna skleda medu« in »Razbita buča«, skupaj pripravili sadne kašice, raziskovali in ustvarjali smo z naravnim materialom (drevesnim listjem, vejami, plodovi kot so kostanj, želod, koruza, fižol itd.), izdelke pa smo konec tedna razstavili na razstavi. Vrtec so v torek obiskale upokojene sodelavke, katerim smo pripravili krajši glasbeno-plesni nastop starejših otrok, nato pa so skupaj z otroki iz slame izdelale strašila, ki so popestrila igrišče in skupni prostor vrtca, skupaj pa so izvedli tudi nekaj dejavnosti s področja bralne pismenosti in pred opismenjevanja ter igrali jesensko obarvano tombolo.

Obiskala pa nas je tudi Tetka Jesen, ki je popestrila popoldansko jesensko druženje na igrišču vrtca.

JESENSKO DRUŽENJE Z OTROKI IN S STARŠI  TER OBISK TETKE JESENI

Druženje na igrišču vrtca se je pričelo s pozdravom Tetke Jeseni, ki je otrokom skozi deklamacije, kratke zgodbice, pesmi in uganke opisala jesenski čas. Nato pa so otroci skupaj s starši prehajali med 11 postajami in se skupaj preizkušali v različnih izzivih. Vsaka postaja je v povezavi z letošnjim vodilom »Zakaji in zatoji radovednosti« zajemala določeno »vprašanje«, na katerega so odgovor našli z dano dejavnostjo/izzivom. Med drugim so se preizkusili v trebljenju buč, luščenju koruze, izvedbi raznih poskusov, razvrščanju plodov, premagovanju čutne poti ter poligona s samokolnicami polnimi buč. Tako otroci kot starši so izrazili navdušenje in se aktivno vključevali ter preizkušali pripravljene dejavnosti.

Strokovne delavke so sodelovale pri pripravi postaj na dan dogodka ter se razvrstile po postajah in usmerjale starše z otroki, podajale navodila, spodbujale in skrbele za pozitivno vzdušje.

Vprašanja posameznih postaj pa so se glasila:

  1. »Zakaj na mahu prijetno je, na storžih pa pika me?« (Dejavnost: bosonoga hoja čez čutno pot z naravnimi materiali)
  2. »Zakaj koruza pleše kot meduza?« (Dejavnost: eksperiment z mineralno vodo in koruzo)
  3. »Zakaj tako hitro raste moja buča?« (Dejavnost: eksperiment s sodobikarbono in balonom)
  4. »Kaj se v listu skriva, da se barva tako lepo preliva?« (Dejavnost: eksperiment s filter papirjem in flomastri)
  5. »Zakaj koruzi se mudi, storž pa se le počasi kotali?« (Dejavnost: razvrščanje kostanja, koruze in storžev v ustrezne tulce različnih naklonov)
  6. »Kako sva si različna, a hkrati tako podobna?« (Dejavnost: razvrščanje ustreznih fotografij plodov in storžev glede na vrsto drevesa (listavci: kostanj, hrast, bukev; iglavci: bor, macesen, smreka).
  7. »Zakaj koruza lušči se? Da kokoška sita je.« (Dejavnost: luščenje koruze)
  8. »Zakaj močan kot velikan bučo komaj nosim sam? A buča 1, 2, 3… že se sama kotali.« (Dejavnost: premagovanje poligona s samokolnicami polnimi buč skozi ovire ter kotaljenje buč na hribček in iz hribčka).
  9. »Kaj se zgodi, če le potipaš, brez da gledal bi?« (Dejavnost: ugotavljanje jesenskega pridelka le s tipanjem)
  10. »Kaj v buči skriva se?« (Dejavnost: trebljenje buč)
  11. Dejavnosti na 1. vhodu in terasi za najmlajše – kotaljenje buč, gnetenje slanega testa, gibalni poligon in čutna pot…).

Napisali: Larisa Oblak Vrešak in Polona Veber

 

Dostopnost